Keski-Suomen sosiaali- ja kriisipäivystyksestä apua kriisin ja hädän hetkellä ympäri vuorokauden, myös kesällä

Keski-Suomen sosiaali- ja kriisipäivystys tarjoaa apua ympäri vuorokauden, vuoden jokaisena päivänä, myös kesällä. Sosiaali- ja kriisipäivystyksen apu on muun muassa kiireellistä sosiaalityötä, psyykkistä ensiapua tai kriisityötä hädän, kriisin tai menetyksen hetkellä. Sosiaali- ja kriisipäivystys tarjoaa myös kriisitapaamisia yksittäisille henkilöille, perheille tai ryhmille. Apua voi hakea asiakas itse, läheinen, ystävä tai viranomainen.

Kriisiapua järkyttäviin hätä- ja kriisitilanteisiin

Sosiaali- ja kriisipäivystys auttaa, kun asukas kohtaa äkillisen tai järkyttävän kriisitilanteen. Se voi olla esimerkiksi läheisen kuolema, itsemurha tai itsemurhayritys, onnettomuus, väkivallan uhriksi joutuminen, vähältä piti -tilanne tai vakava kuolemaan johtava sairaus.

Kiireellistä sosiaalityötä, kun asia ei voi odottaa seuraavaan arkipäivään

Kun asia ei voi odottaa seuraavaan arkipäivään ja tilanne vaatii kiireellistä sosiaalityön arviota ja toimia, ota yhteyttä sosiaali- ja kriisipäivystykseen. Kyseessä voi olla esimerkiksi akuutti huoli lapsen tai perheen tilanteesta, vanhuksen tai vammaisen kotona pärjäämisestä, väkivaltatilanne tai sen uhka. Kiireettömissä asioissa asukkaat ottavat yhteyttä edelleen oman kunnan sosiaalityöhön.

Keski-Suomen sosiaali- ja kriisipäivystys palvelee kaikkia Keski-Suomen kuntia sekä Kuhmoisten aluetta.

•    Ota yhteyttä sosiaali- ja kriisipäivystykseen 24/7 numeroon 014 266 0149 tai hätäkeskuksen kautta 112.
•    Palveluun voi soittaa myös nimettömästi. Palvelut ovat maksuttomia.
•    Sosiaali- ja kriisipäivystyksen nettisivut:  https://www.jyvaskyla.fi/hatatilanteet_ja_paivystys/sosiaali-ja-kriisipaivystys

Lisätietoja: 
•    Maarit Kinnunen, p. 050 5538 462, Keski-Suomen sosiaali- ja kriisipäivystyksen johtava sosiaalityöntekijä, Jyväskylän kaupunki
•    Anne Seppälä, p. 050 561 1537, Jyväskylän kaupungin lastensuojelun palvelupäällikkö